5månaders sprutan

Igår åkte jag och Maya till Bvc. Som jag trodde hade inte Maya gått upp speciellt mkt 5870g väger hon nu. Men hon hade dock växt 1,5cm på längden. jag har verkligen lagt ner tid på anmningen, men ändå hade hon bara gått upp starx över 300g.. Suck men får tänka att det går uppåt och det är ju bra. Sakta men säkert.. Huvudsaken är att hon mår bra och är nöjd! :)
Men iaf det var även dags för sprutan.. Usch
Lillpluttan skrek helt hysteriskt under själva sticken. Sen lugnade hon sig rätt fort när jag tog upp henne. Skönt det!!
Märkte rätt snabbt efter bvc besöket att biverkningarna av sprutan började komma på henne. Jätte ledsen för minsta lilla, svårt att komma till ro och verkade ha ont både på benen och i munnen utav tänderna så hon fick lite alvedon och blev genast lite piggare!!
 
Nu har jag försökt söva henne i ca 1 timme. man såg hur trött hon var men svårt att komma till ro. Tillslut slöt hon ögonen och somnade! Lilla prinsessa<3
Så nu tog jag en välförtjänt kopp kaffe :D

jag och tapio har sagt att vi ska börja gå på kvällarna. och det har vi gjort nu några kvällar i rad och det känns jättebra. Har ca 3-4kg kvar sen efter graviditeten och det ska vara borta innan sommaren har jag bestämt! Sen när Maya är lite större så har vi tänkt att börja motionssimma. Kanske att Mormor vill ta hand om Maya någon gång? ;P

Tror vi ska gå en liten runda när lillhönan har vaknat.
Sen förhoppningsvis ska jag hämta mitt guldhalsband som har kommit idag :D Wiehoo
nu orkar jag inte skriva mer :P
Aja ha det fint alla<3
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej!
Roligt med en ny läsare! Ser att du också har en liten tjej hemma :)

2013-01-09 @ 08:31:22
URL: http://tisskisset.blogg.se
Postat av: Anette i Skåne

Är helt säker på att mormor vill passa henne :)<3

Svar: haha det är jag också ;D <3
Sara

2013-01-11 @ 00:46:24
Postat av: Mormor

Jag passar henne gärna.

2013-01-18 @ 09:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0