30/4-2012

Helgen har flugit förbi som vanligt!!

I fredags gjorde vi ett besök hos barnmorskan. Hon tog min vikt, blodprov och blodtryck. Hon mätte även magen på mig och bebisen växer som den ska. Vi fick också höra hjärtljuden. 158slag i minuten. Det var högt, kanske att det blir en liten flicka iaf ^^ hihi. Men man vet aldrig^^ Allt verkar bra i vilket fall och det är det viktigaste!! :)

I lördags var vi i Ullared hela dagen. Handlade massa till bebis :) Så nu är det bara säng och skötbord som fattas sen är vi redo ^^ hihi. Senare på kvällen åkte vi ner till Mamma o Pappa och grillade. Jag stannade dock inte kvar så länge. Var helt utmattad efter en heldag på ullared. Så jag åkte hem och tog ett skönt bad sen stöp jag i sängen.

Igår gjorde vi inte så mkt. Jag vaknade tidigt. Gick upp och åt frukost sen gick jag och lade mej i sängen igen bredvid tapio. Sov lite till. Sen fixade vi mina sommardäck. haha jag har visst kört olagligt sedan den 15april. Jag trodde att sista dagen med vinterdäck var den 30 april. Men men, skit samma :P resterande av dagen låg vi bara och slappade framför tv:n, det behövs ibland ^^

Idag är Tapio i Växjö och hjälper Tapani med garaget!! han kommer väl hem framåt eftermiddagen igen skulle ja tro. Snart blir det tillökning hos Tapani och Rebecka också. Fast dom kan få sin bebis närsomhelst!! Så spännande! Hoppas att allt kommer gå bra :)
Just nu sitter jag och dricker kaffe  och njuter utav det fina vädret! Ska ut och gå senare hade jag tänkt. Men innan det ska jag plocka och fixa här hemma först!
Ikväll är jag chaufför till sigges, Eva och hennes jobbarkompisar ska dit:P

Imorgon åker vi till Ikea och köper det sista. Mamma och Pappa hänger även med. Dom ska visst sponsra oss med en spjällsäng. Nu är det faktiskt inte många vekor kvar tills den kommer. Fattar inte att tiden ha gått så fort!! Många kanske tycker att vi stressar med alla saker till bebisen. Men man vet inte hur mkt jag/vi orkar när jag blir höggravid så vi kör på för fullt nu ist med alla köp och förberedelser ^^

Nähää ni får ha en bra dag allihopa.
// Saraa

Kommentarer
Postat av: Anette i Skåne

Klart det blir en liten flicka, Sara! Sa jag inte det när vi sågs senast :)) Stor kram till dig och magen

2012-04-30 @ 18:16:26
Postat av: Sv; Anette

Man vet aldrig men nu börjar jag med tro det igen. haha :P

2012-04-30 @ 19:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0